Na Filozofskom je fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, kroz projekt Izazovi za društvene i humanističke znanosti: novi studiji i sustav kvalitete Filozofskog fakulteta u Zagrebu, u četvrtak, 24. veljače 2022. godine, održana konferencija pod nazivom „Uloga kvalitete rada nastavnika u sustavu osiguravanja kvalitete visokog obrazovanja.“
Projekt Izazovi za društvene i humanističke znanosti: novi studiji i sustav kvalitete Filozofskog fakulteta u Zagrebu, čiji je nositelj Filozofski Fakultet, nakon trogodišnjeg ciklusa provedbe završava 22. ožujka ove godine. Na projektu je surađivalo još 7 visokoškolskih ustanova: Filozofski fakultet u Osijeku, Filozofski fakultet u Rijeci, Filozofski fakultet u Splitu, Sveučilište u Zadru, Hrvatsko katoličko sveučilište te Fakultet hrvatskih studija.
Projekt je imao tri cilja: revidirati postojeće studijske programe iz polja psihologije, lingvistike, fonetike i anglistike te razviti nove interdisciplinarne diplomske studijske programe utemeljene na standardima zanimanja i standardima kvalifikacija, unaprijediti sustav kvalitete Filozofskog fakulteta u Zagrebu te unaprijediti nastavničke kompetencije zaposlenika Filozofskog fakulteta u Zagrebu i partnerskih ustanova. Konferencija je objedinila zadnja dva cilja projekta, jer je postavila pitanje o ulozi nastavničkih kompetencija u sustavu osiguranja kvalitete visokih učilišta.
Konferenciju je otvorio voditelj projekta, izv. prof. dr. sc. Dragan Bagić, a uvodnu riječ održao je dekan Filozofskog fakulteta, izv. prof. dr. sc. Domagoj Tončinić. U ime Sveučilišta u Zagrebu, uvodnu riječ održala je i prorektorica prof. dr. sc. Ivana Čuković-Bagić. U ime Ministarstva znanosti i obrazovanja, okupljenima se obratio i državni tajnik, gospodin Ivica Šušak.
U prvom dijelu programa uvodno izlaganje održala je gospođa Sandra Bezjak, v.d. ravnateljice Agencije za znanost i visoko obrazovanje, koja ima dugogodišnje iskustvo rada na razvoju sustava osiguranja kvalitete u visokom obrazovanju. Gospođa Bezjak je u predavanju pod nazivom „Kako osigurati kvalitetu nastavnog procesa?“ dala širi pogled na ovu temu.
U drugom dijelu programa predstavljena su dva rezultata projekta. U okviru projekta razvijen je program inicijalnog obrazovanja nastavnika u visokom obrazovanju OSMISLI te program kolegijalnog opažanja nastave (peer-review). Aktivnosti su predstavile prof. dr. sc. Željka Kamenov i prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić, sa Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta, zajedno sa četiri polaznika tih edukacija.
U završnom dijelu programa održan je okrugli stol „Kako poticati kontinuirano unapređenje nastavničkih kompetencija na institucionalnoj razini?“ na kojemu su sudjelovali prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija (Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu), izv. prof. dr. sc. Ivana Jozić (Predsjednica povjerenstva za kvalitetu, FFOS), izv. prof. dr. sc. Mihaela Vranić (Prodekanica za nastavu, FER) i prof. dr. sc. Blaženka Divjak (Fakultet organizacije i informatike, Varaždin).
Projekt“Izazovi za društvene i humanističke znanosti: novi studiji i sustav kvalitete Filozofskog fakulteta u Zagrebu” financiran je iz Europskoga socijalnog fonda unutar Operativnoga programa “Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020”. Ukupna vrijednost projekta je 3.843.189,93 kn, a predviđeno trajanje projekta je 36 mjeseci s početkom od ožujka 2019.